Monday, September 21, 2009

من به حکمت خدا کاری ندارم، من اصلن با خدا کاری ندارم!ا

جوابی که برخی از معتقدان و مذهبی ها به معترضان به قوانین ضدحقوق زنان می دهند- که البته برگرفته از تعالیم افرادی مثل مطهری و شریعتی است- این است که شما حکمت این قوانین را نمی فهمید و علم بشر به آن قد نمی دهد. یکی از دوستان در پاسخ پست من با نام "جرمی به نام خروج از منزل" همین حرف را تکرار کردند. پاسخ من به ایشان همین است.
اگر علم یک نفر کم بود و در ضمن نخواست از "قوانینی که به نظرش بی سر و ته است"* تبعیت کند و در عوض خواست از قوانینی که جهانی است و به نظرش منطقی و مطابق حقوق بشر و نیازها و مقتضیات زندگی اوست پیروی کند باید چه کند؟چرا باید از قوانینی که به نظرش ضد حقوق بشر است تبعیت کند؟
اگر من اصلن مسلمان نباشم چه کنم؟ چرا باید مجبور باشم قوانین مسلمانان را اجرا کنم؟(مثل حجاب، خروج از کشور، تحصیل، اجازه شوهر برای داشتن شغل، اجازه سقط جنین، اعمال جراحی، روابط جنسی برای زنان یا مصرف الکل، گوشت غیرحلال، دیسکو، مراکز ویژه روابط آزاد زن و مرد، مدل مو و لباس دلخواه، انجام حتا خصوصی مراسمی که به آن معتقدم ولو شیطان پرستی و ...)چرا حتا اگر من آن طرف دنیا باشم و مالیاتم را به حکومت دیگری بپردازم و سبک زندگی دیگری را برگزیده باشم؛ چون اسمن مسلمان هستم و یا متولد ایران هستم باید تبعات اینگونه قانونگزاری را متحمل شوم و مثلن همسرم بتواند فرزندم را از من جدا کند یا نتوانم تابعیتم را به فرزندم بدهم؟ اگر اصلن مسلمان باشم ولی فرضن در مورد حجاب و دست دادن و سن تکلیف و ... مقلد مجتهدی باشم که نظرش با نظر حاکمیت متفاوت است چه کنم؟ اگر معتقد باشم که با اجتهاد می شود بسیاری از این قوانین را به روز کرد؟ ده سال پیش اگر زنی می گفت چرا زن از زمین ارث نمی برد به او می گفتند تو از حکمت خدا سر در نمی اوری ولی الان با گفتن اینکه در حق زنان ظلم شده این قانون را عوض کردند؛ یا اجرای سنگسار را متوقف کردند.حالا تکلیف آن همه زنی که تا کنون حقشان از دست رفته و نتیجه زندگی شان به وراث تازه از راه رسیده داده شده، یا زنانی که سنگسار شده اند چه می شود؟
سعی کنید راحت ترین و غیرمنطقی ترین راه را انتخاب نکنید و نگویید شما دانش ندارید و نمی فهمید. لااقل به ما حق بدهید اعتراض کنیم.

* به نقل از کامنت آن دوست

1 comment:

  1. ماجرای این حکمت هیولایی چیه که به نفع بعضیا مصادره به مطلوب میشه؟ واقعا امان از دست این آدم های حقیر..... آیا نباید یکبار برای همیشه دست بکشیم ازین اسارت و منتظر توجیه یک فقیه از همه جا بی خبر نمونیم؟ خواندن سوره نسا به همه خانم های مومن و محجبه توصیه می شود باشد که رستگار شوید

    ReplyDelete