Thursday, September 24, 2009

لکه شمع و اره مویی

امروز در مقابل چشمان حیرت زده نیما ، با دو تا کاغذ سفید و اتو، اثر شمع را از روی پارچه ترمه برداشتم. در کتاب حرفه و فن سال دوم یا سوم راهنمایی، در فصل روشهای از بین بردن لکه ها، یاد گرفته بودم و البته تا امروز به کارم نیامده بود.
چه اشکالی داشت که پسرها هم پاک کردن لکه شمع را یاد می گرفتند و ما دخترها هم یک بار آن اره مویی را دستمان می گرفتیم؟

6 comments:

  1. بابا شماها اره مویی دستتون ندادن ادعای وزارت و وکالت دارین..وای به وقتی که .................ببین دختر خوب:از لحظه ای که بدنیا میایی تا ریق رحمتو سر میکشیم باید از قوانین الهی مذهبمون تبعیت کنیم که همانا حضور زن در خانه و مرد صفاسیتی بیزینس و ایناست...امروز من و تو با اون زن عرب بیچاره ی 14 قرن ÷یش هیش تبعیضی قائل نمی شن..آخه روایت داریم که حرف مرد یکیست..خدا هم که گویا از ذکور هستند و....بی خیال..یه اموزش مجانی هم مهمونمون کردی دمت گرم به مولا

    ReplyDelete
  2. آخه می دونی چیه دوقتی فکر می کنم می بینم اسم "حرفه و فن" دیگه چرا گذاشتند روی این اموزشها؟ نه حرفه است نه فن. فقط یک سری نیازهای ابتدایی که هر کسی باید بدونه و بلد باشه. آشپزی و خیاطی اولبیه را همه باید یاد بگیرند. ولی اموزشهای پسرها مثل نجاری و تعمیر ماشین و ... می شد فن حسابش کرد و ازش درامد داشت.
    انگار حرفه زنها فقط می تونه خونه داری باشه. اینش بده وگرنه من از هرچی که توی حرفه و فن یاد می گرفتیم خوشم می اومد.

    ReplyDelete
  3. راستش با همه تلاشی که برای برابری می کنم به این نتیجه رسیدم یه کارایی برای ما راحت تره یه کارایی برای اونا.باور کن.شایدم مقصر همون کتاب حرفه و فن باشه البته.

    ReplyDelete
  4. "سختی" و آسانی" این مساله مهمی است و باید درباره اش بحث بشود. از کشاورزی سخت تر سراغ دارید؟ زنان بیش از نیمی از کارگران کشاورز را تشکیل می دهند. از قالیبافی خسته کننده تر، یکتنواخت تر و مضرتر به حال بدن و ستون فقرات سراغ دارید؟ باز هم بیش از نیمی (اگر نگوییم اکثر) کراگران قالیباف را زنان تشکیل می دهند. از آن طرف. مدیریت کار سختی است؟ توانایی بدنی نیاز دارد؟ ولی بیش از نود درصد مدیران کشور را مردان تشکیل می دهند.
    مثال زیاد است. این را فقط برای مقدمه بحث گفتم

    ReplyDelete
  5. در ضمن ، سایه جان! قاطی نکن؛ (از نظر من) ما برای "برابری فرصتها و انتخاب ها" تلاش می کنیم نه برابری در هر کار و هر چیزی ولو مخالف میل و علاقه و نیاز مان.
    همین طور مسلمن ما برابری برابری آماز زنان قاتل با مردان تلاش نمی کنیم، یا برابری تعداد مردان و زنان معتاد یا چند همسر ...

    ReplyDelete
  6. بنزین شمع رو پاک می کنه! البته اگر رنگ پارچه واتر بیس باشه و با حرارت تثبیت شده باشه! نگران نباش! من خودم دخترانه ترین رشته ی تحصیلی رو خوندم

    ReplyDelete