نظرتان درباره شاعر ولایی و متعهد،علی معلم، و به خصوص این شعرش (که برای یک سریال خوانده شد) چیست؟
یه شهر سبز دلنواز
دامن کوه و دشت ناز
بگی نگی رو به فراز
اون طرف پل نیاز
تو کوچه سوز و گداز
بن بست راز، محله بنده نواز
آی قبیله خداتون عاشقه
داغ عاشقی شقایقه
زن و عطر و نماز حقایقه
راز عاشقای صادقه
می گویند این حدیث از پیامبر اسلام است که "زن و عطر و نماز را بیشتر از هرچیز دوست دارم". منظور از کنار هم گذاشتن "زن" و "عطر" که یکی "انسان" و دیگری یک شی است چیست؟ منظور از آوردن "زن" در کنار "نماز" که یک عمل مذهبی است چه بوده؟ دوست داشتن "زن" یعنی چه؟ آیا ایشان به عنوان یک مرد این حرف را زده است یا یک انسان یا یک مصلح و پیامبر؟ یعنی آیا آقای معلم می تواند به پیروی از پیامبر خود بگوید "من زن دوست دارم"؟
آیا برداشتی که بعضی از زنباره ها* از این حدیث می کنند درست است و مورد قبول پیامبر اسلام بوده ؟
"زن و عطر و نماز حقایقه راز عاشقای صادقه"
* زنباره از نظر من مردی نیست که روابط@@@ متعدد با زنان داشته باشد بلکه کسی است که کارکرد و خلقت زن را فقط در همین بداند و تنها ارتباطش با زنها، برای برقراری رابطه @@@ باشد.
یه شهر سبز دلنواز
دامن کوه و دشت ناز
بگی نگی رو به فراز
اون طرف پل نیاز
تو کوچه سوز و گداز
بن بست راز، محله بنده نواز
آی قبیله خداتون عاشقه
داغ عاشقی شقایقه
زن و عطر و نماز حقایقه
راز عاشقای صادقه
می گویند این حدیث از پیامبر اسلام است که "زن و عطر و نماز را بیشتر از هرچیز دوست دارم". منظور از کنار هم گذاشتن "زن" و "عطر" که یکی "انسان" و دیگری یک شی است چیست؟ منظور از آوردن "زن" در کنار "نماز" که یک عمل مذهبی است چه بوده؟ دوست داشتن "زن" یعنی چه؟ آیا ایشان به عنوان یک مرد این حرف را زده است یا یک انسان یا یک مصلح و پیامبر؟ یعنی آیا آقای معلم می تواند به پیروی از پیامبر خود بگوید "من زن دوست دارم"؟
آیا برداشتی که بعضی از زنباره ها* از این حدیث می کنند درست است و مورد قبول پیامبر اسلام بوده ؟
"زن و عطر و نماز حقایقه راز عاشقای صادقه"
* زنباره از نظر من مردی نیست که روابط@@@ متعدد با زنان داشته باشد بلکه کسی است که کارکرد و خلقت زن را فقط در همین بداند و تنها ارتباطش با زنها، برای برقراری رابطه @@@ باشد.
bia pish man,,,dost dashtiiii
ReplyDelete:-&
ReplyDeletepuke
این مطلب همیشه برای من هم سوال بوده و دوست داشته ام روزی در جایی مطرحش کنم...
ReplyDeleteخوشحالم که شما مطرح کرده ایدش...
واقعا این حدیث برخلاف تصور عموم که آن را حدیثی برای اثبات بالا بودن مقام زن می دانند، می تواند از زاویه ی دیگری هم مورد توجه قرار گیرد.
هم اینکه زن چرا باید هم ردیف شی ای چون عطر، و عملی چون نماز قرار گیرد، و اصلا به کار بردن نام یک جنس آیا منطقا کار درستیست؟ آیا زن موجودیست با خلقیات و رفتار و شخصیت و افکاری ثابت؟ و یا صرفا جنسیتش است که همیشه ثابت می ماند؟ و در اینصورت چرا باید یک "جنسیت" را صرفا به خاطر جنس اش دوست داشت؟
( پیشنهاد می کنم نگاهی به این پست هم بیاندازید: http://we-be4-change.blogfa.com/post-132.aspx )
با سپاس
حس میکنم این سر و کله زدنها دردی را دوا نمیکند وقت یخانه از پایبست ویران است.
ReplyDeleteدیگر نقایص فیزیولوژیکی زن را نمیتوانیم انکار کنیم که.
حالا هی برویم یقهی مردهای بیچاره را بگیریم که چه؟
نمیدونم.حالا معلوم شد زن رو باید برای نماز خوندن و یا عطر زدن دوست داشت.
ReplyDeleteشاید هم باید یکسان دوتشون داشت.واقعا نمیدونم.ای خدا...