Sunday, October 18, 2009

باعث افتخار

وقتی از مشکلات سر راه زنان و دردسرهایی که باید برای یک زندگی دلخواه معمولی داشته باشند حرف می زنم، یکی از جوابهایی که تا به حال کم از زبان زنان نشنیده ام این است که:"من به زن بودن خودم افتخار می کنم"! انگار من می گویم من از زن بودن خودم شرمنده ام!
اصلن یعنی چه که "به زن بودن خودم افتخار می کنم"؟ مثل این است که بگویی:" من به معده خودم افتخار می کنم"، یا "من به اینکه دو تا کلیه و یک مثانه دارم افتخار می کنم". یک ویژگی غیر اکتسابی و بیولوژیکی که تو هیچ نقشی در گذشته و آینده آن نداشته و نداری چرا باید باعث افتخارت باشد؟
البته این جواب برای سر باز زدن از پذیرفتن حقیقت تحقیرها و توهین هایی است که این افراد نمی خواهند باور کنند و بشنوند.

8 comments:

  1. خب نه مرد بودن افتخارافرینه نه زن بودن

    واقعا همچین میگن؟!!عجب

    ولی نسرین جان من چون خودم اینو تجربه کردم باورم این شده که شاید درصد عمده ایش قصور از خود زن باشه
    من مادر اگر بتوانم فرزند پسرم را یک انسان باربیارم نه یک مرد و جنس برتر..بین ازادی های فردی بچه هام تمایزی قائل نشم و به صرف مرد بودن اجازه هر غلطی را بهش ندم و جلو چشمش دخترها را سرکوب نکنم شاید از امار مردهای خومحور و زن ستیز کم بشه

    من عقیده دارم تنها راه رستگاری اگاه کردنه!چه کسی ازین آبشخور سیراب میشه را کار ندارم مهم رنجی ست که بر بشر روا داشته شده و چه بسا بدست خودش و نااگاهانه و ..............درهرحال من با توجه به کوله بار تجاربم!میگم که ما همه مقصریم

    ReplyDelete
  2. چرا عسک خوشگل من اون پایین نیست؟

    هان؟بی وفا!

    ReplyDelete
  3. من شوخی کردم در مورد عکس

    2-منطق تیر و تفنگ و زور و توسری و تو دهنی

    ReplyDelete
  4. نسرین جان تبریک بابت رتبه دوم در بخش وبلاگ های مربوط به حقوق زنان
    http://hra-news.info/news/7132.aspx
    و خسته نباشید به همه فعالین حقوق بشر

    ReplyDelete
  5. salam
    man ham ghabool daram ke in harf kheili khandeh dareh ,shayad ham manzooreshoon in nist ke vaghean eftekhar mikonana,manzooreshoon ineh ek man moshkeli ba zan boodan ya mard boodane khodam nadaram!!:))
    vali khoda vakili nasrin man yeki be zan boodan khodam eftekhar mikonam!:))))
    just kidding

    ReplyDelete
  6. سلام دوست عزیز
    می تونم ازتون خواهش کنم منابعی که در دانشگاه های ایران برای رشته ی مطالعات زنان تدریس می شود را بنویسید. ممنون می شوم.

    ReplyDelete
  7. عالی بود. با کلمه کلمه اش موافقم
    احمد ش.

    ReplyDelete
  8. کاملا موافقم! ولی همونطوری که میگی این افتخار در برابر یه تحقیر سر برآورده و حاصل یه مبارزه ناخوآگاه با یه عمر جنس دوم فرض شدنه.
    به این موضوع در نوشته هات خیلی احترام میذارم که علیرقم دفاعت از زنها اصلا افراطی نمیشی و امتیاز الکی نمیگیری. اما شاید این استدلالها و بحثها خیلی جلوتر از زمان و مکان باشه و برای وقتی که زنها قانونی حداقل برابر داشته باشند ( بی خیال نابرابریهای طبیعی مثل عادت ماهیانه و...) که از موضع تئوریک برابری هم بتونن استدلال کنن.

    ReplyDelete