Thursday, October 8, 2009

ملاقات با یک برادر واقعی

دیروز با یک برادر دیدار کردم، یک برادر واقعی! هنوز در شوک هستم چون قبلش (طی چند ماهی که ارتباط اینترنتی داشتیم)نمی دانستم تا این حد حزب اللهی است. مذهبی و بسیجی؛ و به احمدی نژاد رای داده . به خاطر دایی بهزاد هم بهم تسلیت گفت.
یک فارغ التحصیل دانشگاه تهران. اینترنت باز است و وبلاگ هم دارد، ولی ماهواره نمی بیند.
از آن تیپهای "مقام معظم رهبری فرمودند...". نمی دانم حرفهای من درباره زن و مرد و فلسفه فمینیسم و ... چقدر برایش قابل قبول و معقول بود ولی فکر کنم این گفتگو برای هردویمان دریچه ای به جهان متفاوتی بود که در آن زندگی می کنیم و افکار و عقاید خود را صحیح و "حق" و خلاف آن را باطل و نادرست می دانیم.هرچند هردو در فضای مجازی با گرایشهای مخالف خود برخورد داشتیم ولی برخورد رودرو فرق می کند.

با اینکه خیلی از حرفهایش را قبول نداشتم و او هم حرفهای مرا، ولی آرزو می کنم همه بسیجی ها و کسانی که به احمدی نژاد رای داده اند از این جنس بودند؛ که حرفهایت را بشنوند، سعی کنند پاسخ منطقی بدهند، نگاه از بالا به پایین به تو نداشته باشند، خود را حق مطلق ندانند.

پ.ن. تصحیح می کند که تا قبل از انتخابات "آقا" می گفتند و بعد از انتخابات"مقام معظم"می گویند.نمی دانم فرقش چیست.

4 comments:

  1. فرزانه سرافرازOctober 8, 2009 at 8:31:00 AM EDT

    سؤالی که من اگر بودم خیلی دوست داشتم از ایشان بپرسم این است که آیا از فیلترشکن استفاده می‌کنند یا به تشخیص فیلترکنندگان اعتماد دارند. ممکن است اگر باز فرصتی شد با ایشان مطرح کنید؟

    ReplyDelete
  2. سوال خوبی بود. امیدوارم در همین جا جواب بدهد.

    ReplyDelete
  3. من به احمدي نژاد راي دادم و باورتان نمي شود اگر بگويم در همين مدت همكاران سبزم روزي چند بار اشك من را در آوردند و مستحق انواع توهين ها دانستند! مي دانيد دلم از چه مي سوزد؟ از اين كه من و آن ها تقريبا يك چيز را مي خواستيم فقط من احمدي نژاد را به دلايلي راه بهتر ديدم براي رسيدن و آن ها موسوي را . همين. كاش آن ها فقط كمي از احترامي كه من به انتخابشان گذاشتم به من مي گذاشتند. شما اين وري ها را متهم مي كنيد به چيزي كه من در اين چند ماه از خود سبزها كم نديدم فقط چون با آن ها متفاوت بودم. كاش خيلي ها از دو طرف يك چيز را ياد مي گرفتند. احترام را. همين

    ReplyDelete
  4. مجتبی مردی از خوزستانOctober 11, 2009 at 12:32:00 AM EDT

    چند وقت پيش به سراغ عموجانم که پزشک فوق تخصص هست رفته بوديم.اتفاقا اين ديدار بعد از روز قدس ببود.
    زن عمویم که طرفدار احمدی نژاد است گفت اين مردم واقعا خجالت نمي کشند؟ديروز آمده اند گفته اند
    نه غزه نه لبنان،جانم فداي ايران.!و عمويم استدلال ميکرد که اصلاح طلب ها ميخواهند مملکت را بدهند دست آمريکا!
    جالب است بدانيد اين حضرات ماهواره هم ندارند و فقط از سخنان گهر بارحسين بازجو مآبانه ي راديو تلويزيون ميلي بهره برده اند
    .مي خواستم به ايشان بگويم اولا شما معني نه غزه نه لبنان را مي دانيد؟ در تاریخ آمده است که سپاه کفار که 6 نفر از مسلمانان را در جنگ بدر اسیر کرده بود آنها را جلوی سپاه خود قرار داده بود و از پشت انها به سپاه اسلام تیر اندازی میکرد.بعد از دو روز علی که دید تلفاتش دارد زیاد میشود گفت فردا اول آن 6نفر را هدف قرار دهید.خیال کردید علی دلش برای آنها نمی سوخت؟ولی وقتی دارد از ین 6 نفر بر علیه جان صدها نفر استفاده می شود چه باید کرد؟ این استدلال را برای آن دوست بسیجیم می آورم که میگفت دانشجویانه دانشگاه امیر کبیر کثیف ترین دانشجویان ایرانند چرا که با دفن 5 شهید گمنام در صحن داشگاه مخالفت کرده اند!!!!!. به ایشان گفتم ترس از استفاده ابزاری و اینکه فردا هر چه بگویی تو را بر ضد شهدا نشان دهند و سرت را ببرند باعث این مخالفت شده نه صرفاً خود آن 5 شهید گمنام.ا
    عمويم به من گفت از داييه شهيدت خجالت نمي کشي که رفتي تو جنبش سبز؟با تعجب به ایشان گفتم شما از کجا میدانید ایشان اگر زنده بود طرفدار احمدی نژاد بود!ایشان گفتند از کجا میدانید که نبود؟؟!!!شما با اینکارتان روح اورا آزرده میکنید!!!!
    با خودم گفتم وای بر ما که یک فوق تخصص مملکت افکاری را که دارد و یا باید داشته باشد بر مبنای این میگذارد که فلانی که شهید شده اگر زنده بود احتمالا طرفدار کی بود؟و دیگر نیاندیشد که بابا اولا ایشان اگر خیلی هنر کند گلیم خودش را در آن دنیا از آب بکشد،دیگر چکار به کار من دارد؟!!!! ثانیا پس من چشمانم را ببندم و ملاک انتخابم این باشد که کسانی که در این دنیانیستند و شرایط کنونی را نمی بینند احتمالـــــــــــــــاً نظراشان چیست و آیا اصولاً این نظرات با نظر من مطابقت دارد یا نه؟؟؟!!!
    اما در آخر این بحث عمویم خیالم را راحت کرد و گفت تمام دوستانم که دکتر متخصص هستند به موسوی رای داده اند.
    عمو جان باز دم دوستانت گرم که تو بین آنها تکی!!!!

    ReplyDelete