Monday, March 8, 2010

هشت مارس و دو هدیه از طرف فعالان حقوق زنان به زنان ایران

دیشب یادم رفته بود لپ تاپم را ببندم و صفحه جی میلم با استتوس تبریک هشت مارس، روز جهانی زن، و معرفی هدیه این روز باز مانده بود. اول صبح که آمدم پای کامپیوتر دیدم شونصد تا صفحه چت باز است و تبریک و بوس و تشکر . خب معلوم است که بی نهایت خوشحال شدم چون بعد از مدتها یک صبح خوب و شاد را شروع کردم با اخبار خوب. پست ها یکی یکی منتشر شدند و همه تبریک و روز زن و هشت مارس و ... چند تا از پست ها را در پایین می آورم. مسلمن نمی شود به همه شان یا حتا به بهترین هایشان لینک داد چون خیلی زیادند. حس خیلی خوبی است. این همه آدم در دور تا دور دنیا امروز به یک دلیل مشترک خوشحالند یا لااقل دل خوشند.

اما من امروز دلیل دیگری هم برای خوشحال بودن دارم. امروز سایت "هم سری" رسمن افتتاح شد به عنوان هدیه من و تعدادی از دوستان به زنان ایران. سایتی که با کمک دوستان عزیزم چند وقت بود رویش کار می کردیم و برایش آرزوها داریم.
"هم سری" قرار است آرزوی دیرینه من و دوستانم را برآورده کند و جایی باشد که زنان و مردان برابری خواه بتوانند اطلاعاتی درباره "شروط ضمن عقد" به دست بیاورند. سوالاتشان را بپرسند، مشاوره بگیرند (با ای میل یا تلفنی) و از تجربه های دیگران در این زمینه استفاده کنند و دیگران را با تجربه خودشان آشنا کنند.
به نظر من فعلن آسان ترین و در دسترس ترین گزینه و موقعیت برای ایجاد برابری نسبی (که تا برابری واقعی فاصله خیلی زیادی دارد) ثبت شروط ضمن عقد است.
دوستان شاید یادشان باشد که چند وقت قبل هم نوشتم کسانی که در این زمینه تجربه دارند برایم ای میل بزنند. حالا دارم یکی یکی با آنها صحبت می کنم تا تجربه شان را بگویند. البته اگر خودشان / خودتان بنویسید که خیلی بهتر است. کار ما هم کمتر می شود.
سایت قسمت های مختلف دارد. در بخش راهنما شما می توانید با نحوه و چگونگی ثبت شروط آشنا شوید، در بخش مشاوره می توانید هر سوالی داشتید بپرسید و جواب بگیرید. اخبار و مقالات هم سعی می کند تمام اخبار مربوط به خانواده را پوشش دهد.تجربه ها هم که مخصوص تجربه های مثبت و منفی زنان و مردان درباره شروط ضمن عقد است.

درباره سایت بعدن مفصل تر می نویسم .فعلن هشت مارسی باشیم.
یک سایت بسیار خوب دیگر هم راه افتاده که من تا الان نقش کوچکی در آن داشته ام ولی امیدوارم بتوانم کمک بیشتری به دوستان خوبم در این سایت بکنم. سایت "تا قانون خانواده برابر" برای لایحه خانواده که در حال بررسی است ، به ویژه موارد چند همسری و مهریه، راه افتاده ولی چشم انداز آن ، همانطور که از نامش پیداست، تا زمانی است که قانون خانواده کاملن انسانی و برابری داشته باشیم. به این دوستان خسته نباشید می گویم و به زنان ایران تبریک می گویم که صاحب چنین سایت هایی شده اند! امیدوارم بهره کافی از آن ها ببرند.

- سها می گفت انتظار داشتم لوگوی گوگل امروز تغییر کند به مناسبت هشت مارس. بعد پیشنهاد داد که به گوگل ای میل بزنیم و اعتراض کنیم و رفت این ای میل را پیدا کرد برای اعتراض و پیشنهاد.
proposals@google.com
البته متوجه شد سال گذشته این کار را کرده بوده.این هم لینکش

این هم یک کارتون جالب درباره تفکیک جنسیتی دانشگا ها
روزی چنین تلخ ری را
هشت مارس تاریخی - آذر
زن=مرد ساقی لقایی
یادتان هست؟ شادی صدر
بیش باد شادی صدر
بروشور اعتراض به لایحه حمایت از خانواده، در آستانه 8 مارس

این هم جالب است. نمی دانستم در غرب هم دارند روز زن را با روز مادر قاطی می کنند.از موثق بودن این خبر مطمئن نیستم ولی محض هشدار می گذارم.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر به مناسبت هشتم مارس (روز جهانی زن) در بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی خواست که «تجاوز» به حقوق زنان را پایان دهد
.

1 comment:

  1. اگر بیطرفانه عقل را سرمایه‌ی تصمیم گیریهایمان قرار دهیم میبینیم هرچه تفکیک جنسیتی کامل‌تر باشد به پیاده کردن تعالیم ارزنده‌ی اسلام نزدیکتر شده‌ایم. ما شیعه‌ی آن بانوی نمونه‌ای هستیم که میفرمایند بالاترین زینت برای یک زن این است که در مخفی‌ترین پستوی خانه‌ی خود خود را پنهان سازد تا مبادا با نامحرمی تزاحمی ایجاد کند. نمیپسندیم این حرفها را؟! به خود شک کنیم! چرا به اسلام انگ تحجر میزنیم؟!
    بله، جایی باید همین فاطمه سلام الله علیها از خانه‌ی خود هم بیرون بیاید، به مسجد بیاید و در جمع مردان نامحرم از حق و حقیقت دفاع کند. آنجا دیگر در خانه نشستن ارزش نیست. اما خیلی فرق میکند با رفتار ما که بنا را بر اختلاط گذاشته‌ایم.

    ReplyDelete