Saturday, March 13, 2010

ویژگی های فرهنگی یا ویژگی های پایین تنه ای بعضی ها؟

درست است که الان در حد مرگ عصبانی ام ولی اینهایی که می گویم فحش نیست و توصیف است. این آقای خسروی ، مجری برنامه صبحگاهی "روز از نو" واقعن انسان چیپ، مستهجن و حقیری است. چه از نظر پاچه خواری حکومتی اش، چه بی سوادی اش و چه طبع سبک و مبتذلش.
امروز استاندار گیلان را آورده بودند. می گفت ما طرحی داریم به اسم "مهمان کاشانه" (یا یک همچین چیزی) که روستایی ها مسافران را در خانه خود می پذیرند که هم برای مسافران ارزان تر در می آید و هم زیباتر از هتل است. خسروی برگشت گفت:" پس ویژگی های "فرهنگی" ما چه می شود؟ من اگر به هتل بروم از من شناسنامه می خواهند ولی اگر بروم به این خانه ها می توانم دست هرکس را بگیرم و ببرم".
ببینید
یک آدم تا چه حد می تواند کم شعور و سخیف باشد. بعد بلافاصله رو به دوربین گفت :" البته من همچین غلطی نمی کنم".
اتفاقن برعکس! من فکر می کنم همچین غلطی* می کند یا خیلی دلش می خواهد بکند که اولین چیزی که به ذهنش رسید این بود.
من که از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم چون همیشه دوست داشتم در مسافرت شمال در خانه روستایی اقامت داشته باشم و داشتم فکر می کردم احتمالن غذای محلی هم ارائه می دهند.
طرف اصلن کپ کرد! مانده بود چه بگوید! هروقت پای تلویزیون می نشینم یاد این جمله کیوسک می افتم که "حتمن باید جلف و بی مزه باشی که بری توی تلویزیون". چه بدبختیم از این نظر

پ.ن. حالا یکی نیست به این انسان بگوید اگر این "ویژگی فرهنگی" است پس چرا تا چماق روی سر آدم ها نباشد کسی عین خیالش نیست؟

* البته غلط از نظر این آقا با این طرز تفکر که هر زن و مردی به محض ورود به یک محیط سربسته تنها کاری که می توانند بکنند خوابیدن با هم است و اصلن امکان ندارد دو تا دوست غیرهمجنس بتوانند فقط به قصد تفریح و سفر با هم باشند

3 comments:

  1. سلام
    چقدر بده آدم خودش رو از دیگران یا حتی از بعضی از دیگران بالاتر و فهمیده‌تر بدونه. شما به آقای خسروی انگ بی‌سوادی میزنی، در حالیکه خودت "احتمالاً" رو مینویسی "احتمالن"! این مشکلیه که تو کشور ما متأسفانه خیلی جاها دیده میشه. به جای نقد رفتار شروع میکنند به خرد کردن شخصیت. من که ایشون رو به اسم لااقل نمیشناسم. ولی خوبه که ما راه نقد رو در پیش بگیریم نه اینکه بگیم او چون به نظر من غلط فکر میکنه پس غلط فکر میکنه. همیشه راه حمل به صحت رو برای خودمون باز بذاریم. مثلاً در مورد همین "احتمالن" شما من باید این احتمال رو بدم که این از بی‌سوادی شما نشأت نگرفته و مخصوصاً اینطور نوشته‌اید. همینطور که من برای راحت‌تر بودن دارم از بیان عامیانه در نوشتارم استفاده میکنم.
    و اما حرفی که جناب مجری زده‌اند. آیا این یک مسأله نیست؟ چرا تهمت میزنید که حتماً خودش اینکاره است که تا طرف این حرف رو زده به این فکر افتاده؟ چرا بر این حمل نمیکنید که درد دین داره؟ این درد رو داره که مبادا راههایی ناشیانه پیش پای مردم گذاشته بشه که درصد بسیار کمی از مردم از اون سوء استفاده کنند؟ چرا نباید راههای نفوذ شیطان رو مهار کنیم و برای مهار اونها دل بسوزونیم. شما که میگی دو جنس مخالف به خوبی و خوشی با هم سفر کنند آیا اصل چنین سفری چه صورتی میتونه داشته باشه؟ آیا شرع چنین چیزی رو تجویز میکنه؟ خدا به ما گفته از گامهای شیطان حذر کنید. بله اونها اول به قصد صرفاً هم سفری و در کنار هم بودن راه میفتند که خود این هم صورت خوشی نداره. چه صنمی با هم دارند؟ نامحرم نامحرمه آقا! چرا مبانی ارزشی ما اینطور راحت ندیده گرفته میشه؟ بعد که همسفر شدند سر هر منزلی نگاهی و گناهی و عاقبت هم معلوم نیست کار به کجا بکشه. مگه حتماً باید با هم بخوابند که گناه بشه؟ یک نگاه نابجا زنای چشمه به حسب روایات. درست فکر کرده. همین دلشوره رو من هم دارم. البته این دلیل نمیشه این راه رو اصلاً تأیید نکنم. اما آفاتش رو هم باید در نظر گرفت و براش فکری کرد. مثلاً همون سختگیری‌ای که در مورد هتلها انجام میشه رو اینجا هم خوبه لحاظ کنیم. البته این نظر کارشناسانه‌ای نیست. کارشناسان باید بنشینند و فکر کنند که چه میشه کرد که برای درست کردن ابرو چشم کور نشه. اگه بدونیم که تک تک افعال ما چقدر مهمه یه مقدار سنجیده‌تر عمل میکنیم. مواظب زبانت هم باش مرد! سر سبز میدهد بر باد! بیشترین عذاب مال زبانه...

    ReplyDelete
  2. سلام همدردم

    ReplyDelete
  3. hamidi mohtaram
    moshkel e ma inja ast ke fekr mikonam ke 2 nafar nemitoonan beran mosaferat o hich nazari ham bejoz doosti mamooli be man nadashte bashan.
    masalei ke bara man jaleb bood in bood ke, bebakhehad vali akhe too khune mardom ki be fekr e in chiz ha hast?
    yani ma irooni ha ke inghadr dam az ehteram mizanim, nemitoonim chan rooz ehteram khoone kasi ro negah darim o be fekr e rakhtekhab nabashim?

    ReplyDelete