Tuesday, December 22, 2009

روز ملی قم 2

- می دانید خط قرمز قمی ها و تنها شعاری که ندادند(یا لااقل من نشنیدم) چه بود؟ "استقلال آزادی جمهوری ایرانی". این نشان می دهد که آنها هنوز به حکومت اسلامی معتقدند یعنی معتقدند باید حکومت اسلامی باشد و احکام اسلام را اجرا کند. ما آمدیم این شعار را بدهیم و فکر کردیم در مقابل شعار آنها هیچی نیست که دیدیم نه تنها همراهی نکردند بلکه یک خانم چادری، البته با مهربانی، گفت عزیزم برای این شعار زود است و اعظم هم گفت نسرین اینجا قمه ها!!
یکی دو تا از شعارهایشان هم کاملن قمی بود یعنی مثلن به یک آیه ای حدیثی اشاره داشت .یادم نیست چه بود ولی مثلن می گفت مگر در قران نگفته فلان یا فلان چیز را هم از قرآن درآورده اید؟

- فکر می کنم حضور آن همه طلبه خارجی که از حجره ها و حوزه هایشان درآمده بودند و ملت را تماشا می کردند باعث شد که فکر خشونت علیه مردم از ذهن مامورها بیرون برود. این طلبه ها نه ماهواره می بینند نه با اینترنت سر و کار دارند و احتمالن کل اخباری که درباره اعتراضات مردمی شنیده اند از اخبار روزنامه ها و گفتگوهای مردمی بوده ولی مطمئنم آن روز شوک زیادی بر آنها وارد شد و فهمیدند دنیا دست کیست و خیلی چیزها برایشان شکست.

- یک خانم چادری اول به اعظم و بعد به من گفت خانم حجابت را رعایت کن. من یک نگاهی بهش انداختم و سرم را برگرداندم .توی دلم گفتم جرات داری یک بار دیگر بگو تا داد بزنم ملت بریزند سرت. هرچند زیاد امیدوار نبودم در قم بشود در این باره اقدامی کرد، در تهران هم که کسی جرات نمی کند وسط تجمع تذکر حجاب بدهد. بنابراین ما مانده ایم رفع حجاب اجباری را از کجا آغاز کنیم.

8 comments:

  1. من هم شعار جمهوری ایرانی را تکرار نمیکنم. نه به این دلیل که حکومت اسلامی میخواهم. بلکه به این دلیل که کاملا بیمعنی میدانمش و تکرار آن را چیزی شبیه تکرار جمهوری اسلامی در سال پنجاه و هفت میدانم. دلیلی هم نمیبینم سبزهای مذهبی را با گفتن این شعار بیمعنا ناراحت کنم.

    ReplyDelete
  2. سلام.
    به نظرم اصل مدارا حكم مي كند در قبال تذكراتي كه درباره ي حجاب به شما داده مي شود؛ با كمال آرامش و لطف بفرماييد :"مايل نيستم" اينطوري هم آن بنده خدا به وظيفه اش عمل كرده است (چرا كه امر به معروف واجبش را انجام داده است و حال كه متوجه مي شود تاثير ندارد؛ از گردنش ساقط خواهد بود) و هم اين كه شما به زندگيتان مي رسيد. نيازي به دعوت مردم به ريختن سر اين و آن نيست

    ReplyDelete
  3. مگه شعاراستقلال آزادی جمهوری ایرانی ، به معنی ضد دین اسلام بودنه.
    اتفاقا اگه جمهوری ایرانی باشه اسلام کمتر در خطر می افته تا در این جمهوری اسلامی که آبروی اسلام را برد و همه را از اسلام زده کرد
    اصلا ما جمهوری خالص می خواهیم بدون پس و پیش
    بالاخره جمهوری یه معنی مشخصی داره و وقتی خمینی بخواد جمهوری را با اسلام خورش قاطی کنه نتیجه بهتر از این نمی شه.
    وجود حجاب اجباری هم که باعث بدحجابی می شه و ارزش خود حجاب را پایین می آره

    ReplyDelete
  4. باید قبول کنیم که طرفداران جنبش سبز طیف وسیعی هستند. اگه باهم متحد باشیم و روی اشتراکاتمون تکیه کنیم می تونیم یه کاری بکنیم. وگرنه نه! خواهش می کنم حساس نباشید

    ReplyDelete
  5. آمار 80 درصدی ارتباط جنسی دختران و پسران دبیرستانی در ایران ... چرا و چگونه ؟

    ReplyDelete
  6. دیدار سرد موسوی و خاتمی در منزل منتظری همراه با فیلم

    ReplyDelete
  7. نسرين جان
    خيلي قشنگ تونستي مراسمرا ترسيم كني. منو دوباره ياد اون روز انداختي! منم فكرشو اصلا نميكردم با ان حالو هوا مواجه بشم.
    مجيد

    ReplyDelete
  8. یک خبری از خودت بده خانم

    نگرانتیم

    ReplyDelete