Monday, November 2, 2009

دختر بودن

این نوشته * یکی از آن مواردی است که گفتم "جنسیت" را به تنهایی واجد ویژگی ها و برتری های ذاتی می داند و آن را به همه افراد آن جنس تعمیم می دهد:

دختر بودن یعنی جلوه ای از جمال بی آلایش خدا
زندگی ترنم لالایی آرامش بخشی را می طلبد که خدا در جادوی صدای من نهفته است
من دختر آفریده شدم تا جمال و لطافت و مهربانی خداوند را به مخلوقات دیگر نشان بدهم و این ماموریت من در زمین است
من به تنهایی معنا دارم، معنای عمیقی در واژه دختر بودن
خداوند مرا دختر آفریده است و همین برایم کافیست



جالب است که به این ساختار بیولوژیکی (مونث بودن) یک ویژگی اجتماعی -حقوقی(و در دین اسلام، شرعی) هم اضافه کرده و آن هم "مجرد بودن" است. جل الخالق!ا

*
از وبلاگ یادداشت های یک دختر ترشیده، برای تبریک روز دختران

1 comment:

  1. فکر می کنم این به نوعی در جنگ غیر مسلحانه است با تمام آموزه های زن ستیز. گرچه با نظرت درباره اصرار به برتری جنسیتی کاملا موافقم.

    ReplyDelete