Sunday, July 18, 2010

پارادوکس ایرانی بودن در خارج از کشور

پارادوکس بزرگی است، که فکر کنم اغلب ایرانی های خارج از کشور هم با آن مواجهند، که گاهی برای دفاع از مردم ایران و برای نشان دادن چهره انسانی تر از آنها مجبوری به نوعی از عملکرد جمهوری اسلامی دفاع کنی.
استاد دانشگاه آمستردام ، که سال ها در زمینه حقوق جنسی در کشورهای مختلف کار کرده است، می گفت در ایران زنان روسپی را سنگسار می کنند و از من پرسید چرا مردم شما از روسپی ها اینقدر متنفرند! متاسفانه غلبه احساسات منفی از هر دو طرف باعث شد نتوانم بهتر بحث کنم، از یک طرف از این خشمگین بودم که درباره ما و خود من به عنوان یک ایرانی چه فکر می کنند و از طرف دیگر عصبانی از این که دارم این عمل هولناک را اینطور توجیه می کنم که فقط در مورد زنان و مردان متاهل که رابطه خارج از ازدواج دارند اعمال می شود و کسانی که سنگ می زنند به این افراد اغلب مردم عادی نیستند(خودم می دانم که بالاخره ایرانی هستند)
یک دختر مصری وارد بحث شد و کمکم کرد. ولی او هم شرمنده بود که مجبور است در این مورد به من کمک کند.

5 comments:

  1. من فکر می کنم سوالی که از شما پرسیده شده اساسا اشتباه بوده. قانون چیز دیگری است و نگرش مردم چیز دیگر. مثلا آزاد بودن چند همسری به معنای اینکه مردم آن را دوست دارند نیست ، به شرح ایضا سنگسار روسپی! که البته من شنیده بودم زنای محصنه موجب سنگسار است روسپیگری رو نمی دانستم.

    من سالها در هلند زندگی کرده ام و خب اینجا هم از روسپی ها خوششان نمی آید و روسپی هم جزو فحش ها است. مردم ایران هم بدشان می آید اما حکومت دیگری دارند که بر اساس دین مجازات های ضد انسانی را برای فواحش در نظر گرفته و این به نظر شخصی مردم هیچ ربطی ندارد.

    من متاسفم برای استاد دانشگاهی که به قول شما سالها در باب مسائل جنسیتی فعالیت و مطالعه داشته اما چنین سوال آماتوری می پرسد

    ReplyDelete
  2. یک نکته دیگر در تکمیل اینکه قانون بیانگر نگرش یک ملت نیست بگویم. میتوانی برای این استاد مثال بیاوری. در هلند قانون قصاص وجود ندارد. اما یک بار روزنامه تلگراف گزارشی از قصاص درآوردن چشم یک مجرم در ایران تهیه کرده بود و مردم هلندی که زیر خبر کامنت گذاشته بودند با شدت و حدت از این عمل دفاع کرده بودند و نوشته بودند این عین عدالت است. اگر هلند هم خاطیان رو اینطوری تنبیه می کرد جرم و حنایت کمتر می شد و الی الاخر

    ReplyDelete
  3. آره اتفاقن در بخشی از کلاس که درباره هلند بحث می کردیم هخمین بحث مطرح شد که مثلن همجنسگرایی آزاده ولی مردم دید خوبی بهشون ندارند یا الان دارند مغازه های ردلایت را می خرند که نمایشگاه مد کنند که دیگه جای روسپی ها نباشه و حتا یک بار یک روسپی کشته شده.

    ReplyDelete
  4. گزارش تصویری اعمال خارق العاده یکی از اساتید بزرگ علوم باطنی در قرن حاضر
    قسمت اول :
    http://www.youtube.com/watch?v=FT2ofz60c1E&feature=related

    قسمت دوم:
    http://www.4shared.com/video/WJQI_jRC/Maktum_Part_2-_subtitle.html

    قسمت سوم :
    http://www.youtube.com/watch?v=GAiyd2jdxc4&feature=related

    ReplyDelete
  5. خوب این یک واقعیت هست چرا اصلا می خواستی راجع بهش بحث کنی؟ برای دفاع از وجهه ایران در انظار دیگر ملت ها؟؟
    بابا بگذار همه بدونن ایران چه خبره و ایرانیا چطورین.

    ReplyDelete