Monday, April 19, 2010

جمهوری اسلامی و حجاب و حجاب و حجاب

سر نوشت: اگر از شما پرسیدند فصل مشترک وظایف وزرای بهداشت، کشور و اطلاعات در جمهوری اسلامی چیه بگویید "حجاب"

اینها اخبار همین یکی دو هفته اخیر است. مشتی نمونه خروار که چه کسانی بر ما حکومت می کنند و چه آینده ای برای ما می خواهند و می سازند.

امام جمعه تهران: زنا احتمال زلزله را افزایش می دهد
امام جمعه موقت تهران امروز با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران گفت «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

آفتاب: آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد : «فرستادن تیم والیبال زنان به خارج از کشور و جست و خیز آنها در جلوی چشم نامحرمان و بیگانگان به عنوان نوامیس اسلامی با اللهم عجل لولیک الفرج مطابقت ندارد».

امام جمعه مشهد: دختران بی حجاب حیوانند.


وزارت بهداشت: کمک مالی برای گسترش حجاب در 5 دانشگاه
کمکهای مالی مورد اشاره پس از تدوین طرح ملی تبیین جایگاه عفاف و حجاب در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تلاش ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت بهداشت اختصاص داده شده است.

کنفرانس برلین و حکم اعدام برای زیر سوال بردن حجاب اجباری
اشکوری در سخنرانی خود در کنفرانس برلین از جادوانه نبودن احکام اسلامی گفت و حجاب اجباری و... نفس واجب بودن پوشش را زیر سوال برد. او گفت "من معتقدم که مسئله حجاب یک مقوله تغییرپذیر است. پوشش یک عرف است و یک فرهنگ مربوط به زمان و مکان خاص. حکم قطعی در این زمینه وجود ندارد، باید دید پیامد باحجابی و بی حجابی چیست."او در سخنرانی اش درباره اجباری بودن حجاب گفت: "حالا اصلا تغییرپذیری حکم به کنار. فرض کنیم این حکم قطعی است. در هر صورت این یک حکم شخصی است. هر کس دلش خواست رعایت می کند و هر کس نخواست، نمی کند. اجباری بودن حجاب مبنای دینی ندارد."
اشکوری در دادگاه اولی که برای بررسی این اتهام برگزار شد به اعدام محکوم شد. دلیل صدور این حکم صحبت های او درباره احکام اسلام، از جمله حکم حجاب اعلام شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال زندان تبدیل شد


ابتکار:خانم ها پا به پاي مردان از دوچرخه استفاده کنند و عدالت اجتماعی برقرار شود.


و :

اتوبوسی به نام هوس:(درباره فیلمی مصری درباره تماس اروتیک یک زن محجبه و یک مرد در اتوبوس)
"مشکل اصلی این نبود که آیا آنها می‌توانند از بوسه‌های دزدکی دو بازیگر، فیلم بگیرند یا اینکه چرا فیلم‌برداری در روز جمعه که روز مذهبی است گرفته می‌شود. برای راننده نیز نگران نبودند که در طول سفر به نوار تلاوت قران گوش می‌سپرد هرچند بعدها اقرار کرده بود که دوست داشت نقش مرد مسافر را به او می‌دادند. دلنگرانی و افراط اصلی در این نهفته بود که بازیگر زن قرار بود در فیلم حجاب اسلامی داشته باشد."


پ.ن. و اینها هم خبرهای امروز و اظهارات دو وزیر:

وزیر کشور : در سال جاری، طرح «عفاف و حجاب» در ایران به اجرا گذاشته می‌شود
محمدنجار گفت این طرح از اولویت‌های کاری وزارت کشور در سال جاری است و به همین منظور، ستاد «صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» نیز تشکیل شده است.


وزیر اطلاعات از دستگیری زنانی خبر داد که پول می‌گرفتند تا باحجاب نامناسب به قم بروند


بازداشت زنان تماشاگر فوتبال


قسمت خانم ها (این را حتمن بخوانید. واقعن در جمهوری اسلامی قسمت خانم ها همین است)!ا


زن فردا. نماینده مجلس: زنهای اروپایی با وجود تمام کارهای نابه هنجاری که میکنند باید بیایند وشاگردی دختران هنجار شکن ایرانی را بکنند

1 comment:

  1. منتظر پاسخت به ایمیلم هستم. ممنون. در ضمن اضافه بر آنچه به تو نوشتم این چیزی است که به دوست آلمانی ام در توضیح اهمیت کاری که به تو گفتم ارایه دادم.

    These texts are mostly from the free literature in blogs by known feminists or academia when writing outside academic circles --as in Weblogs. This effort would illustrate the trends and thoughts in the feminist movement in Iran in real time, communicate with the public and academia abroad, draw better attention to atrocities in IR and render the feminism movement in Iran in a fashion closer to reality.

    به علاوه به همه این نوشته ها می شه یادداشت و زیرنوشت برای توضیح و ارجاع و تکمیل اضافه کرد.

    ReplyDelete