Sunday, February 27, 2011

دلالت فاحش

برای تحقیق درس تاریخ ورزش زنان ، دارم المپیک زنان (اولین دوره در سال 1920) را با "بازی های اسلامی زنان" در ایران مقایسه می کنم، بحث ها، دلایل برگزاری این بازی ها و تاثیرات آنها در ارتقای ورزش زنان.
فکر می کردم  منابع غربی  زیادی در مورد این بازی ها پیدا نکنم  ولی به چند تا کتاب و مقاله برخوردم که نقش مثبت بازی های اسلامی در ارتقای ورزش زنان در ایران و کشورهای اسلامی را بررسی کرده بود و از فائزه هاشمی به عنوان مهم ترین و اصلی ترین فرد در این بازی ها  نام برده بود. فکر می کنم همین ثبت شدن در تاریخ مهم ترین پیروزی و بزرگترین افتخار برای اوست.
همه آن زنان غیرسیاسی که با ابتکار هاشمی وارد ورزش شدند، و هم توانمند شدند و هم به بی حقی خود آگاه شدند حالا در جبهه اویند و علیه همه کسانی که زنان ورزشکار را فاحشه میدانند ، کسانی که دوچرخه سواری  زنان را فاحشگی می دانند، آنها که سال هاست این عقده را در دل دارند. 
یکی از فعالان حق رای زنان امریکا گفته: "دوچرخه سواری بهترین نمود آزادی و رهایی زنان است" و هاشمی خوب جایی را نشانه گرفت وقتی از دوچرخه سواری زنان گفت، و برچسبی که خورد آشکارا دلالت دارد بر آن چه که برای زنان می خواست.

پ.ن. شاید این پست را به این دلیل نوشتم که در این چند روز دیدم گاهی فحاشی و حمله به فائزه هاشمی را فقط  برای فشار و اهانت به اکبر هاشمی می دانند ولی به نظر من خود فائزه هاشمی آنقدر ضربه های کاری بر ریشه اینها زده که کینه ای به اندازه پدرش در دلشان انباشته باشد.

1 comment:

  1. f-hashemi chand sal pish to malezi barname dasht dar morede varzeshe zanan. in zan az nazdik be khosos besyar jalebe. khosham omad azash, baz bod, bekhosos kesaye ke afkaresho qabol nadashtan v albate zir dastesh bodand, chap chap negash mikardan :P hahaha.

    ReplyDelete