Thursday, August 13, 2009

حجاب ما و حجاب بعضی ها




به نقل از بی بی سی: مسوولان محلی در فرانسه یک زن مسلمان را از شنا در یک استخر عمومی به علت پوشیدن مایوی اسلامی منع کرده اند.

این زن در ماه ژوئیه در حالی که مایو اسلامی به تن داشت، در استخری عمومی در امرانویل در شرق فرانسه شنا کرده بود.

اما هنگامی که این زن در ماه اوت به این استخر مراجعه کرد، مسوولان استخر با ابراز نگرانی از مسائل بهداشتی مانع از ورود او به آب شدند.

مایو اسلامی که برکینی نامیده می شود، لباسی سراسری است که به زنان اجازه می دهد بدون نمایان شدن بدن و موی سرشان در استخرهای عمومی شنا کنند.

برکینی ترکیبی از دو واژه بیکینی و برقع است. برقع نوعی پوشش است که از سر تا پا را می پوشاند.

ممانعت از ورود این زن مسلمان به استخر با بررسی راه های محدود کردن پوشش برقع به وسیله پارلمان فرانسه همزمان شده است.

این زن مسلمان که روزنامه لو پاریزین از او به نام کارول نام برده، از این اقدام به عنوان "جداسازی" نام برده است."

او گفت: "من برای تغییر این وضع مبارزه می کنم و اگر شکست بخورم، احتمال ترک فرانسه را رد نمی کنم."

کارول اصالتا فرانسوی است و به اسلام گرویده است. او برکینی خود را از دوبی خریداری کرده است.

الن کلیور، شهردار امرانویل می گوید منع ورود کارول به استخر ربطی به اسلام ندارد.

به گفته آقای کلیور این مایو پوششی اسلامی نیست. او گفت: "این نوع از پوشش در قرآن وجود ندارد." پارلمان فرانسه در ماه ژوئن کمیته ای از سی و شش نماینده خود را مامور کرد تا به مدت شش ماه راه های محدود کردن استفاده از برقع را بررسی کنند.

همان ماه، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه در یک سخنرانی گفت برقع منزلت زنان را کاهش می دهد. او در سخنرانی خود زنان محجبه را "جدا شده از جامعه" و "محروم شده از هویت" دانست. فرانسه با پنج میلیون مسلمان، بزرگ ترین اقلیت مسلمان را در اروپای غربی دارد


حالا خواهران و برادران غیور دوباره شلوغ می کنند که ای داد و بیداد این زن محجبه آزادی حجاب ندارد ؛ در حالیکه اگر زنی در ایران همین لباس شنا را بپوشد کمترین مجازاتش شلاق است و بعد اخراج از محل کار و ... کلن ساقط شدن از زندگی

8 comments:

  1. نسرین عزیز سلام
    این لینک را برایتان گذاشتم با دقت گوش کنید.
    http://www.faridsalavati.blogfa.com/cat-25.aspx

    ReplyDelete
  2. این بی مایه گان با مایو اسلامی میو میو می کنند، تا مادران ما در ایران با مانتوی اجباری به منّت بیافتند! ... و ما می مانیم و این مشکل، که آیا شکلات در زوروق فاسد نمی شود ، و یا این زورق اسلامی است که ما را فاسق می کند؟

    ReplyDelete
  3. 1. سلام منزل نو مبارک.
    2.اصولن از نگاه برادران غیور همه دنیا باید انقلاب اسلامی کنند و حجاب اسلامی سر کنند اما تو این مملکت با لباسی تو مایه های این اگر بری دریا میریزندو میگیرند و می برند و می خورندت
    3. من وظیفه ای داشتم و آمدم ، کاری نکردم.

    ReplyDelete
  4. نه نسرين جون. مي دوني جالبي قضيه كجاست؟ اينكه جمهوري اسلامي به روي مبارك نياورد!! اينجا هر خبري جوري كه دل آقايون بخواد پخش مي شه. مي ترسن اگه اين خبرو بگن مردم ميگن اا اگه اينم حجابه ماهم اينجوري بيايم! براي اينا فقط چادر ارزش دفاع داره نه عقيده و آزادي عقيده!
    راستي خونه ي جديد مبارك. ماهم بايد كم كم جمع كنيم بريم از بلاگفا!

    ReplyDelete
  5. هر سخن جایی و هر نکته مکانی/هر پوشش در جایی مناسب است همین زن حداد مگه نبود آمد انگلیس با مانتو بود مطوئنا اگر زنی در ایران این نوع مایو را استفاده کند خیلی در چشم خواهد بود و اکثریت مردم هم به دید بد به او مینگرند.

    ReplyDelete
  6. سلام
    منزل نو مبارک آبجی
    فیلن
    بابای

    ReplyDelete
  7. سلام من خودم از مخالفین حجاب اجباری و جمهوری اسلامی(بخوان دیکتاتوری غیر اسلامی) هستم اما دولت آقای سارکوزی واقعا آزادی مسلمان فرانسه رو داره سلب میکنه. قبلا دختران اردوغان نخست وزیر ترکیه به خاطر این که بتونن حجاب داشته باشن(در ترکیه داشتن حجاب در دانشگاهها ممنوع است) به دانشگاههای فرانسه میرفتند اما الان آقای سارکوزی داره سعی میکنه قانونی تصویب بشه که در دانشگاههای فرانسه هم این امکان وجود نداشته باشه و این خلاف دموکراسی هست

    ReplyDelete
  8. سلام
    لطفا خواهشا التماسا دوستانه برادرانه خواهرانه
    بین دین مبین اسلام و عملکرد جمپوری اسلامی ایران
    کمی شاید هم خیلی
    فرق بذارید
    همه چیز رو باهم قاطی پاتی نکنید
    دین خیلی کارش درسته ولی امان از
    .
    .
    .

    ReplyDelete