Monday, July 26, 2010

تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها: یکی از ده جلد کتابی که

«پاتوق کتاب: «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها» نوشته براسیس کریستنسن با ترجمه و تلخیص آزاده وجدانی منتشر شد. این کتاب در واقع ترجمه بخشهایی از کتاب «اگر متفرق باشیم سقوط خواهیم کرد: اختلافات خانوادگی و شکست جامعه آمریکا» است که در سال 2006 در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب، به شیوه محققانه و با نثری شیوا، مشکلات جامعه را که به ضعف پیوندهای خانوادگی دچار شده است، بازگو می کند.
نویسنده کتاب با اشاره به واقعه یازده سپتامبر و نیاز به وحدت ملی برای مقابله با تروریسم ابراز می دارد که به دلیل تأثیرات گسترده فمینیسم بر زنان، کودکان و خانواده، ایجاد وحدت ملی در آمریکا هرگز میسر نخواهد شد. او در این کتاب با اشاره به وقایع چند سال اخیر از جمله حضور سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان به نقد فمنیسم و پیامدهای آن می پردازد.

نویسنده کتاب، استاد دانشگاه یوتای جنوبی است که از او کتاب «آرمان شهر علیه خانواده» و مقالات بسیاری در موضوعات مختلف فرهنگی و ادبی در نشریات علمی به چاپ رسیده است.
کتاب «تأثیر فمینیسم بر فروپاشی حکومت ها» با ترجمه و تلخیص آزاده وجدانی در 176صفحه و ده فصل، با قیمت 16000 ریال به همت معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.
این کتاب یکی از ده جلد کتابی است که اداره مطالعات زنان و خانواده نهاد رهبری در دانشگاهها در جهت نقد برون دینی فمنیسم* و بررسی آثار مخرب این جریان در خاستگاه خود- یعنی آمریکا و اروپا- منتشر شده است.


* قبلن گفته بودم که شکست نقد درون دینی فمینیسم، مسئولان را به سوی نقدِ به قول خودشان برون دینی، و در واقع ترجمه (اغلب همراه با تحریف) نقدهای غربی ها کشانده است.
پ.ن. 176 صفحه- 1600 تومان!

کتاب های دیگر در همین زمینه:
فمنیسم؛ راه یا بی راه؟
تاثیر فمینیسم بر فرزندان
تاثیر فمینیسم بر دختران غرب
تاثیر فمینیسم بر فروپاشی حکومت ها
عریان کردن فمینیسم
فمینیسم
فمینیسم در آمریکا تا سال 2003 جلد اول
فمینیسم جهانی و چالشهای پیش رو


مرتبط:
چرا صاحبان قدرت مخالف فمینیسم هستند؟

سکس شاپ آن لاین برای مسلمان ها

سکس شاپ آن لاین برای مسلمان ها در هلند راه اندازی شد.

آنچه كه عرضه می‌شود "حلال" است و طبق قوانین اسلامی از الکل و چربی خوک نیز در آن ها اثری نیست. به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از شهرزاد، نخستین مغازه آنلاین فروش سکس-ابزار در هلند، گشایش یافت و مورد استقبال مسلمانان قرار گرفت، طوری که در چهار روز اول 70 هزار مراجعه کننده داشت. به گفته عبدالعزیز عورق (29 ساله) که این سکس شاپ اینترنتی را به راه انداخته است، در این مغازه وسایل مورد استفاده مردان و زنان، از جمله روغن ماساژ، کرم‌های مرطوب کننده و قرص‌های توان‌افزا، عرضه می‌شود. مجلات سکسی و وسایل خود ارضایی موجود نیست، بلکه آن چه عرضه می‌شود "حلال" است و طبق قوانین اسلامی از الکل و چربی خوک نیز در آن ها اثری نیست. عورق که خود یک مسلمان مومن است، می‌گوید که تاکنون مسلمانان با تهیه این گونه نیازمندی‌ها مشکل داشته اند. عبدل جبار، یکی از امامان مقیم هلند، می‌گوید که مشکلی با این سکس شاپ ندارد؛ چرا که تنها انواع روغن‌ها و کرم‌ها در آنجا عرضه می‌شوند که زندگی زناشویی را بهبود می‌بخشد و وسایل ارضای جنسی در آن به فروش نمی‌رسد
با مسئول یک موسسه آموزش سکس و مسائل جنسی صحبت می کردم می گفت یک بسته اموزشی ویژه جوانان مسلمان دارند. قرار شد ای میل بزنم تا برایم بفرستند. خیلی علاقمندم ببینم چه مباحثی دارد و چه فرقی با اموزش های رایج هلند دارد.

Sunday, July 25, 2010

این بهترین دوست دختران

آدم وقتی می بیند در کشورهای مترقی و برابری طلب هم هنوز کلیشه های جنسیتی وجود دارد نگران می شود که چند سال دیگر باید شاهد این تبعیض ها و نگاه های جنسیت زده باشیم؟
فیلم آموزشی موزه الماس آمستردام با این جمله شروع می شود که :" الماس! این بهترین دوست دختران و ابزار محکم مردان..." و زنی را نشان می دهد که دارد در آینه با قر و قمیش گوشواره الماسش را برانداز می کند و بعد هم توضیح می دهد در جراحی های بسیار ظریف و سفینه های فضایی، که طبعن حیطه کاری مردان است، هم از الماس استفاده می شود.
در دفترچه نظرات با خط درشت نوشتم و اعتراض کردم که می دانید اینطور حرف ها چه اثرات منفی روی ذهن دختران می گذارد و چه نتایجی به بار می آورد. فمینیست های هلند کجایند؟

Sunday, July 18, 2010

پارادوکس ایرانی بودن در خارج از کشور

پارادوکس بزرگی است، که فکر کنم اغلب ایرانی های خارج از کشور هم با آن مواجهند، که گاهی برای دفاع از مردم ایران و برای نشان دادن چهره انسانی تر از آنها مجبوری به نوعی از عملکرد جمهوری اسلامی دفاع کنی.
استاد دانشگاه آمستردام ، که سال ها در زمینه حقوق جنسی در کشورهای مختلف کار کرده است، می گفت در ایران زنان روسپی را سنگسار می کنند و از من پرسید چرا مردم شما از روسپی ها اینقدر متنفرند! متاسفانه غلبه احساسات منفی از هر دو طرف باعث شد نتوانم بهتر بحث کنم، از یک طرف از این خشمگین بودم که درباره ما و خود من به عنوان یک ایرانی چه فکر می کنند و از طرف دیگر عصبانی از این که دارم این عمل هولناک را اینطور توجیه می کنم که فقط در مورد زنان و مردان متاهل که رابطه خارج از ازدواج دارند اعمال می شود و کسانی که سنگ می زنند به این افراد اغلب مردم عادی نیستند(خودم می دانم که بالاخره ایرانی هستند)
یک دختر مصری وارد بحث شد و کمکم کرد. ولی او هم شرمنده بود که مجبور است در این مورد به من کمک کند.