Monday, May 24, 2010

فرق دارند

ننویسیم" لطفن شئونات اسلامی را رعایت کنید"، بنویسیم "رعایت شئونات اسلامی الزامی است". مهم است!ا

Sunday, May 9, 2010

انتشار کتاب ضدفمینیستی در بیست هزار جلد

بعد از سال ها لعن و نفرین فمینیست ها و فمینیسم، و معرفی گفتمان اسلام درباره جایگاه زن؛ مسئولان حکومتی و مذهبی کشور به این نتیجه رسیده اند که حرفشان خریداری ندارد و اگر از گفتمان ضدفمینیسم در خود غرب (که عمومن محصول سال های اولیه اوج گیری جنبش جهانی فمینیسم است و بسیاری از نقدها و انتقادات بعدن رفع شد) استفاده کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت و پذیرش بیشتری خواهد داشت(همین کار را درباره دموکراسی و لیبرالیسم و کمونیسم و ... هم می کنند). به همین دلیل بودجه های بسیار کلانی صرف ترجمه این آثار شد و در تیراژ بسیار بالا منتشر و به طور رایگان یا ارزان در اختیار همه قرار گرفت. ترجمه ها بسیار بی دقت، سانسور شده، گاهی کاملن مخالف متن اصلی و غرض ورزانه است. برای درس "نقد نظریه های فمینیستی" که با دکتر کچوییان (از مخالفان سرسخت فمینیسم) داشتم یکی از این کتاب ها را نقد کردم به نام "فمینیسم امریکایی" که خلاصه گزینش شده چند کتاب ضد فمینیستی یا منتقد فمینیسم بود که در یک کتاب به صورت مقاله هایی چاپ شده بود(متاسفانه فضای مناسبی برای چاپ آن وجود ندارد).
از آن به بعد متوجه رشد روزافزون این کتاب ها شدم و الان هم با یک استاد دانشگاه دارم جدی تر روی آن کار می کنم. مجامعی که عمومن بودجه های هنگفتی به منظور مقابله با فمینیسم دریافت کرده و مشغول کار روی آن هستند و اسمشان را در بسیاری از کنفرانس ها و همایش ها دیده ام اینها هستند:

کمیسیون خانواده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،، مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای قم (ماهنامه سیاحت غرب)، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه الزهراء، گروه مطالعات زنان دانشگاههای تربیت مدرس، تهران، تربیت معلم، علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا، گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران، واحد خواهران دانشگاه امام صادق، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا ، موسسه فرهنگی اندیشه شرق و دانشکده علوم قرآنی،دفتر امور بین‌الملل زنان وزارت امور خارجه، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت، معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اگر من را از انتشار کتابهایی از این دست توسط این نهادها یا نهادهای دیگر، و کلن حرکت های سیستماتیک در مقابله با فمینیسم آگاه کنید کمک بزرگی است. به حالت چک نویس و خام، گهگاه مطالبی که جمع آوری می کنم را اینجا می گذارم.

شعار برابري در تابوت صورتي[1]

اين، عنوان جديدترين اثر كانون تحقيقات كاربردي خيبر است كه با موضوع بررسي و نقد مباني و الگوهاي فمنيسم زير چاپ است و بزودي ( در سالروز 8 مارس) وارد بازار ميگردد. اين كتاب قرار است در تيرا‍ژي وسيع در سطح دانشگاههاي كشور توزيع گردد. شيوه نگارش كتاب در عين عميق بودن و بروز بودن محتوا و نيز صفحه آرايي آن كه كاملاٌ متفاوت از شيوه هاي مرسوم ميباشد از جمله ويژگي هاي متمايز آن محسوب ميشود.در پشت جلد كتاب آمده است:

کلاس شماره ی 3، حکایت است، حکایت امروز ما.قصه ای که از واقعیت هاست و مبتنی بر حقیقت ها؛ از استدلال ها، آمارها و اعترافها، مخالفین و موافقینش گرفته تا حرفهای حکیمانه ی پیر طریقتش.قصه ای که امروز باید برای خودمان بخوانیم.که در آن علاوه بر نقد مبانی و الگوهای فمنیستی –که آگاهانه یا ناخودآگاه بر رفتار و افکار فردی و فرهنگ اجتماعی ما بعضاً تأثیر گذار شده است – از نگاه متفکرین غربی، به ارائه ی استدلال ها و دلایل متزلزل بودن این نگرش از منظر فرهنگ ناب اسلامی و تاریخ کُهن این سرزمین پرداخته شده است.از ویژگی های متمایز این اثر، ارائه ی نگاه اسلام عزیز به زن، در حرفهای حکمت آمیز، منصفانه، جامع الاطراف و بدور از تصلّب و تعصب متفکر و اندیشمندی است که بسیاری از ابعاد زیبای فکری اش در کشمکش های سیاسی زمانه مغفول مانده و برای بسیاری روشن نیست....توصیه می کنیم شما هم این قصه را بخوانید و برای دیگران نیز تعریف کنید.

برگزاری مسابقه کتابخوانی:

مسابقه «شعار برابري در تابوت صورتي» در دانشگاه ياسوج برگزار مي شود[2]

به همت بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج مسابقه ضد فمينيسمي با عنوان «شعار برابري در تابوت صورتي» در اين دانشگاه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از ياسوج، اين مسابقه كتابخواني از كتاب «تابوت صورتي» و به همت كانون مطالعات زنان و خانواده بسيج دانشجويي دانشگاه ياسوج برگزار مي شود.خاطرنشان مي شود، ‌كتاب «تابوت صورتي» توسط كانون تحقيقات كاربردي خيبر با همكاري سازمان بسيج جامعه زنان، ‌سازمان بسيج دانشجويي و مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري تاليف شده است و حاوي مطالبي در نقد فمينيسم و شعارهاي به ظاهر حق مدارانه آنها و نيز تبيين جايگاه حقيقي زن در انديشه اسلامي است.

مسابقه کتابخوانی در دانشگاه خواجه نصیر[3]

8 مارس 1388: برادر یکی از دوستانم در دانشگاه خواجه نصیر می گوید :"چند ساعت پیش یه سری کتابچه ها توی دانشگاه پخش می کردند در مورد فمینیسم ‫اسم کتابش اینه: ‫شعار برابری در تابوت صورتی . یک جمله از آلن آر کلاین هم نوشته: ‫فمینیسم مرده یا در حال مرگ نیز سعی می کند مجددا خود را به شکل یک بسته صورتی رنگ در آورد و دل نسل جدید دختران را ببرد. ‫این کتاب، کار کانون تحقیقات کاربردی خیبر است.داخلش ظاهرا خیلی به فمنیسم تاخته"

مسابقه کتابخواني تابوت صورتي [4]

مرکز آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:

شعار برابري در تابوت صورتي

قصه اي از واقعيت ها و مبتني بر حقيقت ها....
بررسي و نقد مباني و الگوهاي فمينيسم
......
مسابقه تابوت صورتي
همکاران محترم اگر از 25 سوال طراحي شده فقط به 20سوال پاسخ دهيد،مي توانند در اين مسابقه شرکت نمايند.
آخرين مهلت تحويل پاسخنامه 20/1/1389 ميباشد. براي تهيه کتاب و شرکت در مسابقه به واحد آموزش و پژوهش مراجعه فرماييد.

جوايز: 14 ربع سکه بهار آزادي و 26 قطعه پلاک طلا براي 40 منتخب ، تاريخ قرعه کشي 25/1/1389

انتشاركتاب شعار برابري در تابوت صورتي در ستاد نمسا[5]

كتاب شعار برابري در تابوت صورتي به همت سازمان بسيج جامعه زنان كشوردر ستاد نمسا منتشر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج ،کتاب شعار برابری در تابوت صورتی با همكاري مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، گروه مطالعات زنان و خانواده معاونت فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، سازمان بسيج دانشجويي و سازمان بسيج جامعه زنان كشور وبا هدف بررسي نقد مباني فمنيسم و بحث در خصوص برابري يا نابرابري زنان و مردان در 20 هزار نسخه به چاپ رسيده است. لازم به ذکر است پوسترهايي نيز تحت اين موضوع چاپ و در مراكز مربوطه پخش شده است

مقالات:

برپایی همایش "ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم[6]

سایت خبری خاتون:دومین همایش جهانی زنان با عنوان "ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم "، طی روزهای ۵ و ۶ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «‌توانا» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ، دومین همایش جهانی زنان با عنوان "ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم "، ۵ و ۶ اسفند ۱۳۸۸ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این همایش، با هدف بسط و گسترش اندیشه اسلامی درباره مسئولیت حقوق زنان، بنیان خانواده و واکاوی و نقادی پیامدهای منفی فمینیست و تأثیرات منفی آن در رو به زوال و فروپاشی بردن خانواده و کارکردهای آن در غرب برگزار می‌شود.

دومین همایش "ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم "، با همکاری امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، دفتر امور بین‌الملل زنان وزارت امور خارجه، معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون خانواده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای قم (ماهنامه سیاحت غرب)، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه الزهراء(س)، گروه مطالعات زنان دانشگاههای (تربیت مدرس، تهران، تربیت معلم، علامه طباطبایی(ره) و دانشگاه الزهرا(س)، گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران، واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا (س)، موسسه فرهنگی اندیشه شرق و دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.

تاکنون ۳۰۰ مقاله فارسی و ۱۰۰ مقاله خارجی از ۲۵ کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.icwomen.ir اطلاعات لازم در رابطه با چگونگی ثبت‌نام و حضور در دومین همایش جهانی زنان را کسب کنند.



از برکات حجاب

جهان نیوز: آمارها نشان می دهد،69درصد دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و72/4درصد دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دارای حداقل یکی از ناهنجاریهای قامتی اند. و این در حالی است که نبود امکانات و فضای ورزشی مناسب در مدارس، یکی از مهمترین عوامل این ناهنجاریها به شمار می رود.
10 ناهنجاری شایع: شانه نامتقارن، سر به جلو، شانه کج، شانه گرد، شانه صاف، پشت گود، زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی، کف پای صاف و پشت کج می باشند

Saturday, May 1, 2010

دختر خانوم

مجری برنامه "دیروز، امروز، فردا" خطاب به علی مطهری که، به مناسبت سالگرد کشته شدن پدرش، درباره لزوم اعمال زور در حجاب!! حرف می زد:" جدیدن یک دختر خانومی هم چندهمسری را زیر سوال برده اند". منظورش فائزه هاشمی بود، نماینده سابق مجلس و دختر یکی از بلندپایه ترین مقامات کشور